S nástupem internetu se zcela změnilo chování a očekávání kupujících. Od firem očekávají otevřenou a upřímnou komunikaci, reakce na jejich připomínky a dotazy. Vy teď máte jedinečnou možnost vše vybudovat od začátku, a to bez jakékoli negativní reputace.
Webové stránky a google
Zcela zásadním krokem je tvorba vlastních www stránek nebo alespoň management stránky svého podniku nebo kamenné prodejny na google maps. Lidé většinou hledají informace tímto způsobem. Pokud jsou v cizím městě a chtějí se najíst v dobrém podniku, na svém chytrém telefonu si najdou dobře hodnocenou hospodu bez toho, aby museli jít naslepo zkoušet několik podniků za sebou. Zde je nutné uvést aktuální údaje, co se týká otevírací doby, adresy, kontakt (například kvůli rezervacím nebo dalším dotazům). Ještě lepší způsob je uvést tam svou webovou adresu, kam se může případně zákazník obrátit a fotky interiéru/venkovních prostor. Pokud zákazník tuší, co ho čeká, půjde raději k vám než ke konkurenci, která mu tyto informace neposkytne.
Web může sloužit jako bližší seznámení produktu nebo služeb, které nabízíte. Máte možnost zde uvést celý příběh daného produktu, vaší filozofii a ukázat, kdo je součástí vašeho týmu. Lidé si tak vybudují emoční spojení s danou firmou. Přidejte poutavé logo a název a máte skoro jistý úspěch.
Facebook, instagram a další
Sociální sítě fungují jako komunikační médium – zde s vámi lidé sdílejí jejich názory, ale i problémy. Někdy je však těžké veřejně kočírovat nespokojeného zákazníka. Dále můžete Facebook používat pro uvedení a připomenutí různých akcí, seznámení s novými produkty v nabídce nebo poskytnutí speciálních slev a výhod pro vaše fanoušky.
Pro náročnější, kteří pomocí této technologie chtějí vytřískat nejvíce – lze použít různé nástroje, které facebook nabízí. Například si můžete zobrazit graf toho, kdy jsou vaši fanoušci online a podle toho můžete plánovat co a kdy zveřejnit. Zapojte je do diskuze, poskytněte jim řešení problému odkázáním na článek nebo je pobavte vtipným videem.
Myslím, že tento druh komunikace bude čím dál rozšířenější, hlavně mezi mladšími generacemi. Proto jsou tyto online strategie nezbytné při tvorbě nové značky.